» » Португалія. Лісабон

Португалія. Лісабон

Фото - Португалія. Лісабон

Автор-Шестакова Євгена

Біля монастиря Жіронімуш є маленьке кафе, по дорозі до Музею карет. І там продають - Pastais de Belem. Це такі плюшки, рецепт яких зберігається у величезній таємниці і там якийсь особливий крем. Брехати не буду, я їх не пробувала, бо чергу в те кафе була, як в блокаду за хлібом.

Читаю свій португальська щоденник - Вранці у нас була оглядова екскурсія по Лісабону. Лісабон мені не сподобався, І ми поїхали кататися по місту на їх жовтому 28 трамвайчику по арабському району. Мені шкода втраченого часу, трамвайчики забиті людьми під зав'язку, їде він повільно, на кінцевих потрібно виходити, йти на іншу зупинку, потім знову заходити і їхати. Пару разів виходила у красивих церков, вони то закриті (Великоднє воскресіння), то в них похорон ...

І з цього трамвайчика толком нічого не видно - їдемо по вузьких вуличках впритул до будинків ...

Денний проїзний коштує 5 євро, я його прокатати по повній, тому що одна посадка в трамвай 2, 85 євро. На одній з кінцевих зупинок наша кондукторка посварилася з трьома якимись толі кишеньковими злодіями, толі безбілетниками, викликала поліцію, ми пів години просиділи в цьому трамваї, зрозуміло, що ці хлопці не сиділи і не чекали полісменів, а мені дуже хотілося їсти і в санітарну кімнату теж.

Я дещо як зрозуміла, де мені виходити, ледве протиснулася через натовп людей і опинилася на пішохідній вулиці біля їхнього тріумфальної арки.

Ось ми і доїхали до дуже красивою площі - Праса ду Комерс. Тут же знаходиться і «парадний» вхід в Лісабон. У центрі площі стоїть пам'ятник королю Жозе, алегоричні фігури з трубами як би вітають короля, а екзотичні тварини нагадують про подорожі в далекі країни.

Тріумфальна арка веде на пішохідну вулицю Аугушту.

У центрі Арки варто Слава, вона коронує Геній і Мужність. Тут же зображені фігури великих діячів Португалії, площа з трьох боків оточена аркадами і урядовими будівлями.

Наш шлях проходить по пішохідній вулиці Аугушту, і так як був час Пасхи, то скрізь у вітринах були виставлені великодні калачі та інша вкуснотень

Вулиця закінчується площею Україну. Вона вважається центральною в Лісабоні, до неї примикають головніший артерії міста, вона лежить в оточенні фотанов, тут гуляють люди, тут продають квіти, і зграями літають голуби.

У центрі площі, на грецькій колоні сидить король Педру IV, саме ця частина міста була перебудована маркізом Помбалу після землетрусу 1775.

На площі знаходиться Національний театр Донни Марії II, це досить нова будівля, 19 століття.

Недалеко знаходиться ще одна площа Пласа де Фігейра. Колись давно тут розміщувався лісабонський ринок, зараз на цій площі вечорами збираються місцеві жителі. У центрі площі стоїть кінна статуя короля Жоана I.

Найцікавіше на площі, це руїни Монастиря. Вони виникають настільки несподівано, і настільки все побачене футуристично, що просто захоплює дух. Кістяк із стрілчастих арок - а між ними - порожнеча! Спочатку навіть і не зрозуміло, що там, де стоїть монастир - там інший район міста, який знаходиться дуже високо, можна сказати - над головою. Але ще кращий вигляд на монастир відкривається з верхнього майданчика ліфта Санта Жушта, побудованого в 1901 році. Монастир називається Карму і він був зруйнований в 1755 році. У монастирі всередині зараз археологічний музей, але в день Пасхи він був закритий.

По маршруту жовтого трамвайчика ми поїхали в стару частину міста - Алфами.

Ніякого розкладу у трамвайчиков немає, то вони йдуть один за одним, то його чекаєш пів години. Тісно, шумно, кишенькові злодії, толком з трамвая нічого не видно. Спочатку ми вийшли через зупинок 5 на оглядовому майданчику. За той час, поки ми його чекали на зупинці, можна було піднятися пішки. Ось тільки що пішки ходити по таких вуличках дуже небезпечно. Тротуарів немає, і часто трамвай проїжджає впритул до будинків.

Район, який перед нами об'єднує три старовинних району міста - Алфама, Граса і Морарь. Тут багато будиночків в арабському стилі, є абсолютно старі, покручені будинку, іноді здається, що дахи звисають до самої землі, багато маленьких кафе, і багато зовсім крихітних площ. Якщо заблукали - по вузьких вуличках, пропускаючи трамвайчики, снують таксі. Ці райони - справжні лабіринти зі своїми кишеньковими злодіями і жебраками. Увечері я б тут одна ходити не стала.

Трохи подивившись на кораблі, ми вирушили до замку Сан Джорж. Цю фортецю король Афонсо Енрікеш відвоював у маврів. Вхід до неї платний, і вид з неї відкривається майже такий же, як і з безкоштовною оглядового майданчика, який знаходиться трохи вище по праву сторону від трамвайної лінії. Дивитися в фортеці особливо не на що - стіни, павичі, дерева, кущі. О! Павичі! Черга за квитками велика.

Верхній район - це район Байру Алту, я швиденько пробігла по пару вулиць цього району, а так як час йшла до вечора, район не найпривабливіший, і я не знала до скількох працює ліфт, то я поспішила повернутися вниз. Всередину монастиря мені потрапити не вдалося, Пасха, все було закрито.

Мені хотілося оглянути ще одну церкву, яка була буквально за рогом і маленьку площу, на якій за часів інквізиції спалювали відьом. Більше сил ні на що вже не залишалося ..

За нинішніми мірками це не площа, а якийсь п'ятачок.

На якщо включити уяву, то можна уявити величезне багаття, клуби диму, і прив'язаних до стовпа понівечених жінок. Місце виробляє моторошне враження ...

Всередині церква просто дивовижна. У мене склалося враження, що вона нікгди НЕ реставрувалася, обшарпані стіни, покоцані, надщерблені колони, і відчуття, що ти в той самому Середньовіччі.

Коли я зайшла, церква була забита парафіянами, і починалася Великодня служба. Так що ходити по церкві я не могла.

У нас біля готелю є китайський ресторанчик, після 19-30 в ньому працює буфет - хоч об'ешься. У перший вечір я рано прийшла, замовила по меню, 23 або 26 доларів вийшов вечеря - закуски, вино, салат з октопусів і риба з картоплею смаженою. Гарнір тут приносять за замовчуванням, так само, як у Хорватії.

Вчора я була вже розумніший - за 8 євро я нарубают морепродуктів і за 5 євро випила зеленого вина-375 мл, за яке я в місті віддала 12 євро. Але китайці адманулі мене при розрахунку 1 євро, тому чайових я їм не залишила.

Був прикол, я витягла на стіл сотку в рожевому чохлі, на якому бовтається рожевий китайський мішечок, який мені друзі привезли з Хайнаня.

Офіціантка, каяк закричить - Ця ж річ з Китаю !!! На мій рожевий мішечок збіглася дивитися вся китайська обслуга.

В один вечір у нас був оплачений вечеря з народними піснями у стилі Фадо. Вечеря був включений, але коштував він 70 євро, для тих, хто захотів приєднатися окремо.

Нас повезли кудись на околицю Лісабона, в справжній робоче-селянський селище, малесенький ресторан, де все просто сиділи на головах один в одного. Було чоловік сто.

На все про все 2 години, хвилин 30 пісень і танців. Їжа теж нормальна робоча-селянська.

Але що мені подобається в цьому турі по Португалії, тут скрізь де у нас обід або вечерю - на стіл ставлять вино, а не просто мінералку в кращому випадку, як було в Італії.

До вечора Великодня я потрапила в одну з церков на святкову службу.

Таксі в Лісабоні дешевше ніж у Парижі рази в 2, машин багато, можна просто зловити на вулиці, якщо таксі їде з зеленим вогником або топати до зупинки таксі. У центрі ці зупинки є скрізь.