» » Велотуризм? Запросто! Похідний щоденник

Велотуризм? Запросто! Похідний щоденник

Фото - Велотуризм? Запросто! Похідний щоденник

Ми збиралися їхати вчотирьох, але майже в останній момент один з нашої команди не зміг відірватися від справ, тому все купе поїзда було в нашому розпорядженні.

Не уявляю, як би ми розмістили в ньому чотири велосипеда, але з трьома впоралися легко - просто повантажили їх, упаковані в чохли, на звільнену верхню полицю і прив'язали. Поїздка пройшла спокійно, хоча через російсько-української митниці виспатися не вдалося.

Генічеськ

І ось ми вивантажилися в Мелітополі. Тут нас чекав сюрприз - у вихідні дні банки маленьких українських населених пунктів не працюють! Але місцевий міліціонер порадив нам міняйла, і ми обміняли рублі на гривні, як виявилося, за дуже хорошим курсом (хоча нас неодноразово попереджали, що міняйли часто обманюють людей, і з ким попало зв'язуватися не можна). Після цього ми знайшли водія, який обіцяв відвезти нас в Генічеськ - саме там бере початок Арабатська стрілка довжиною 111 кілометрів, а закінчується вона в селищі Кам'янка.

У Генічеську ми переночували в готелі, щоб спокійно прикрутити багажник до велосипеда одного, і на ранок висунулися до стрілки. Спочатку дорога була «хороша» - бетонні плити, але, самі розумієте, їхати по такій дорозі задоволення мало - на стиках велосипед підстрибував і ударяв по тому місцю, яке вже на другий день заніміло. Погода цього дня була хороша, сонячна, і ми вирішили доїхати до знаменитих радонових ванн і неподалік розбити табір. Незважаючи на те, що початок квітня - не сезон, народу у великій калюжі, наповненою димлячої гарячою водою, хлюпало багато, та й погода цьому сприяла.

Ми поставили намети на березі Азовського моря, приготували вечерю і вже в темряві пішли до радонової калюжі - для початку вирішивши просто постояти в ній, засукавши штани до колін. Вода виявилася приємна, але, так як сонце вже сіло, була недостатньо гарячою. Зате вранці ми пішли прийняти ванну по повній програмі - і це було щось! Дуже гаряча вода, приємний пісок під ногами або тим, на чому ви сидите - а сісти довелося, тому що калюжка дрібнувата. І не заважало навіть велике скупчення народу - через пара створювалося відчуття відокремленості: ми насилу бачили навіть один одного. Нас попередили, що довго в цій воді грітися не можна, хвилин 10-15, тому незабаром ми пішли до наметів - збирати речі і рухатися далі.

Поки ми збиралися, хороша погода зіпсувалася, з моря подув крижаний вітер і почав приганяти до берега брили льоду. І ось така погода супроводжувала нас майже всі дні, що залишилися. І якщо на ніч від вітру ми могли сховатися в наметі, то днем доводилося їхати, незважаючи на те, що вітер просто збивав з ніг.

Вітер, правда, перестав бути головною проблемою - через деякий час закінчилася дорога і почалася справжнісінька пральна дошка. Це без найменшого перебільшення! Вибір був - між нескінченними вибоїнами і піском - але по піску їхати зовсім неможливо, а по пральній дошці Арабатської стрілки ми іноді їхали зі швидкістю пішохода - що, як відомо ще зі шкільних підручників, становить 5 км на годину. Місцями доводилося злазити з велосипеда і вести його за кермо - теж непросто, але їхати виявилося набагато складніше - починали нещадно нити плечі від спроб утримати кермо прямо.

Страусина ферма

Попереду нас чекала страусина ферма, де можна було поїсти екзотичного м'яса і страусиних яєць. Але, коли ми під'їхали до воріт ферми, перше, що мені впало в очі на вивісці, - це слово «сауна». До того часу ми вже сильно замерзли: сонця не було весь день, крижаний вітер не вщухав. Розшукавши працівників ферми (не сезон все-таки!), Ми зняли номер і замовили сауну. А от від страусиного яйця відмовилися - коштує воно цілих 250 гривень! Що на наші гроші зараз становить тисячу рублів. Двокімнатний люкс (інші номери просто не були готові) коштував всього на 50 гривень більше яйця, але ж нам ще залишалося майже 60 км шляху до Кам'янки, а звідти потрібно було дістатися до Сімферополя - вже на машині, звичайно. Так що ми попаритися в лазні, прямо в номері на пальнику приготували макарони з тушонкою, випили вина, поміняли пробиту камеру і лягли спати.

На ранок зібралися досить швидко - намети збирати не потрібно було, як напередодні, погода була ніби нічого, навіть трохи проглядало сонце. А ось часу залишалося дуже мало - за сьогоднішній день потрібно було зробити кілометрів 40, інакше ми могли не встигнути до поїзда. І нам це майже вдалося - за 7,5 годин в дорозі з невеликими зупинками кожні півгодини, з обідом і заміною пробитого колеса ми проїхали 36 км, і залишалося зовсім небагато. Ми переночували, насилу встановивши намети на сильному вітрі, і рушили в дорогу - нас чекав останній день велопоходу. Почався він нормально, але далі все стало тільки погіршуватися. Замрячив дощ, пральна дошка дороги ставала все більш непрохідною, зате з'явилося різноманітність - величезні калюжі. Доводилося пішки обходити їх по траві, яка на ділі виявилася просто більш дрібної калюжею, але обійти її було не можна, так що ми всі промочили ноги. Уявіть картину: мокрі ноги, мокрий одяг, холод і майже зустрічний вітер. І не забудьте про так звану «дорогу»!

Кам'янка

Здався попереду населений пункт - село Соляне - давав надію на тепло або хоча б коньяк - але ми запізнилися на єдиний автобус, а магазин відкривався після перерви тільки через годину. Чекати не мало сенсу, і ми поїхали в останній населений пункт Арабатської стрілки - Кам'янку. Всі 11 км ми «насолоджувалися» гарною дорогою - вона була густо посипана гравієм, так що нашу пральну дошку ми згадували з тугою - там хоч зрідка траплялися ділянки краще. Але я всією душею вірила, що в кінці цих 11 кілометрів нас чекає тепло.

Тому можна зрозуміти мій стан, коли ми заїхали в магазин Кам'янки й продавщиця нам сказала, що в селищі немає жодної відповідної машини - ні з багажником, ні з причепом. Це означало, що нас очікують ще 30 км шляху до Феодосії. Хлопці купили пляшку відмінного українського коньяку і якось відразу повірили на слово продавщиці, але я сказала, що, поки не обійду всі будинки в селищі, не здамся. І мені пощастило - я знайшла чудовий «Москвич» з причепом, і господар виявився такий добрий, що відвіз нас з чоловіком до Феодосії (друг залишився ще на пару днів). Там ми без праці знайшли автобус до Сімферополя, переночували в готелі і вдень поїхали в Москву.

Повернення

Коли ми їхали в поїзді з Москви, ніхто до нас не приставав через велосипедів, а ось на зворотному шляху українська провідниця спробувала взяти з нас грошей за відсутність якихось міфічних багажних Квіткою. Ми від несподіванки ледь не дали грошей, а потім подумали: які квитки, якщо ми нічого не здавали в багажний вагон? А все розмістили у своєму купе - взяли люкс, щоб удвох відпочити і спокійно розмістити велосипеди - в люксі вони чудово поміщаються: один на верхній багажній полиці, а другий - під столом, уздовж вікна. Довелося, правда, трохи попотіти, але зате їхали з комфортом.

Так що провідниця залишилася ні з чим, тому всі зміну, коли приносила чай, вкрай злісно на нас дивилася - добре, що погляди не можуть вбивати. Але нам від її злості було ні холодно ні жарко. Так що якщо ви будете подорожувати в поїзді з велосипедами, запам'ятайте: можна провозити по 36 кг на людину безкоштовно. І, якщо ви розмістите багаж, не заважаючи іншим пасажирам, з вас нічого не мають права взяти.

Ось і закінчився наш велопохід. Ми все-таки пройшли Арабатську стрілку! Ура, ура, ура! Я і не очікувала від себе, що впораюся, хоча і не уявляла, що мене чекає. Але ось всі випробування позаду - ми вдома, уже просушили намет, розібрали і перепрала речі - залишилося тільки помити велосипеди, змазати їх і з'їздити в сервісний центр - велосипеди наші неважливо перенесли перевезення на машинах і поїздах. Але нас не підвели. І хоч подорож виявилося важким, особливо останній день, нам всім дуже сподобалося. І в велопохід тепер іти не страшно!

До речі, незважаючи на всі складнощі, ми відчуваємо емоційний підйом - після робочого дня ще залишається багато сил, щоб зробити прибирання вдома або піти гуляти. Дивно, правда?