» » У чому екзотика російської півночі? Історія однієї подорожі. Озерний дайвінг.

У чому екзотика російської півночі? Історія однієї подорожі. Озерний дайвінг.

Фото - У чому екзотика російської півночі? Історія однієї подорожі. Озерний дайвінг.

Половина нашого сімейства вже освоїла плавання з аквалангом в холодному Карас-озері. Нам зі старшим сином це ще тільки належить. З утреца настрій цілком веселе і бойовий. А ось погодка хмуриться. Приїжджають наші вчителі, і ми всією сім'єю вирушаємо на заняття дайвінгом.

Збираємося в крижану воду, поринаємо, костюмчик полощемо - і в нього. Пара кухлів теплої води «за шкірку». Все, ми в бойовій готовності! І зовсім не так страшно, як здавалося! Слухаємо інструктаж, освоюємо техніку, термінологію, мова спілкування під водою.

Перше занурення передбачає тренування вміння потрібні кнопки на системі правильно натискати, щоб регулювати швидкість і глибину опускання вниз-відпрацювання дихання в апараті, відстеження стану вух. Щоб їх не закладало, треба робити вправи, «продувку». Тренуємося. У мене інструктором Сергій. Контакт встановлюється відразу ж, у мене все виходить, і він незабаром пропонує зробити робочу занурення з плаванням.

Занурюємося метрів на 6-7 і пливемо. Дихається легко, спокійно і приємно. Я радію і махаю ластами. Сергія не видно, хоч він десь поруч. Лише зрідка з'являється його рука, що показує напрямок подальшого руху. Починаю бачити весь навколишній простір, дно, камені, траву, водорості. А ось здалася дивна підводний споруда - ліс жердин, переплетених прутами. У них проходи, куди ми і прямуємо. Жердини гострі, проходимо обережно. Відчуття чудові. Все навколо красиво і незвично.

Сергій дає сигнал підйому наверх, і ми піднімаємося. Далеко і наших зовсім не видно. Він здивовано каже, що я дуже правильно дихаю, і що на його пам'яті це перший раз - таке спокійне і рівне дихання в першому зануренні. Ми знову занурюємося і йдемо назад. Знову я рухаюся сама, і напрямок вибираю, і швидкість переміщення. Начебто одна пливу. Але в потрібний момент рука з'являється і напрямок коригується.

Відчуття повної свободи і захищеності - рідкісне поєднання. Починаю контролювати все більше позицій, відстежувати все більш тонкі моменти. Клас! Піднімаємося на поверхню. Нас уже мало не втратили - 45 хвилин минуло, а повітря в моєму апараті було хвилин на 20 Новічкова дихання. Спокійне дихання його заощадило. Так, не дарма я цигун займалася - ось воно де згодилося!

Відпочиваємо, обмінюємося враженнями, п'ємо чай, слухаємо водні байки. Через годинку знову у воду. На цей раз йдемо трійками. Інструктор (Петро) попереду, ми з Сергійком (сином) за ним. Йдемо в інший бік озера. Проходимо ще одну донну споруду - «ёз» називається, служить для лову риби. Мабуть, побудовані були дуже давно, напівзруйновані, але навіть мережі ще є. І в них заплутався товстий окунь. Петро дістає ніж, і звільняє рибу. Окунь вже не жилець, покусаний минями, але ще слабо ворушиться. Петро ховає його до себе в сумку. Піде на вечерю хлопцям.

Керуючись під водою, розглядаючи все навколо. Обмінюємося знаками і йдемо назад. У Сергійка вже закінчується повітря і він переміщається по поверхні. Я повертаюся по низу. У цьому зануренні зовсім інші відчуття. Не до оточуючих донних красот - треба пройти там, де пройшов інструктор, так, як він пройшов, і один одному з напарником не заважати. Інструктор, що йде попереду, таким захищає фактором вже не здається. Все це злегка напружує. Кайф таким чином обламався, досягнення в галузі економії повітря в балонах майже нанівець зійшли, і взагалі все по-іншому. Зате отримала хорошу їжу для роздумів про своє взаємодії зі світом та інструкторами, про те, як, коли і який сценарій для мене зручніше.

Ігор з нами останній вечір, його програма закінчена і рано вранці він їде. Ми з ним цілком подружилися, тому дозволяємо собі зайняти у нього грошей на зворотну дорогу. Якось так склалося, що з будь-якого походу ми повертаємося зовсім без грошей, скільки б з собою ні брали. Безліч всяких пригод та історій з цього приводу було. Все, правда, закінчувалися завжди цілком позитивно.

На наступний ранок дощик - сиро і сіро. За Ігорем дуже рано приїжджає машина, ми прощаємося, не виходячи з палатки, і він відправляється в Пінегу, а звідти в Архангельськ і Пітер. Знову засипаємо. Дощик стукає по даху намети, в ній сухо, тепло і назовні неохота. Не поспішаємо вибиратися. Але організм своє диктує, потихеньку ворушитися, і на вугіллі, які залишилися з вечора, розпалює великий піонерське вогнище. Смолисті соснові чурбачки горять жарко, весело і димно. Весь одяг пропахла копченим, зате навіть під дощиком висихає.

У нас залишається ще два дні. Вільне спілкування з природою, озеро, байдарка, ліс, птахи, звірі і що там ще. Рано вранці будить стукіт дятла. Вибрав собі на сніданок жучків, що живуть в потрошку, що нахилилася над нашою наметом, і стукає мало не по даху. Голосять птиці різні: бугай чи кричить, як дитина, сова чи гупає. Пересвист всякої пернатої дрібниці. Приємні звуки, що радують слух.

Серьога випливає на байдарці на середину озера і грає на флейтах. Дуже хороша акустика, чисті і приємні звуки, сумні, як настала осінь. Флейта привертає сонечко, на відміну від варгана, після якого частіше йде дощ. Займаємося лісоповалом - шукаємо підходящу суху сосну, завалюємо її і підтримуємо свій великий жарке багаття. Треба все просушити гарненько, щоб не протухло в дорозі. А там рельєф такий: як після війни все у воронках, деякі наповнені водою. І складно зробити так, щоб потрібна дровіна впала в нашу сторону, а не в воду. Придумуємо усілякі хитрощі.

А потім на лісовій стежці стаємо свідками вбивства! Величезного живого джмеля атакували мурахи. І адже завалили бідолаху! Він гудів, повз, чомусь не злітаючи, а вони чіплялися за нього, кусали, і гнали потихеньку в потрібну сторону. В один момент він майже звільнився від них, один залишився, самий чіпкий. Він передніми лапами тримався за ворсинки на спині джмеля, а задніми за всі нерівності стежки, і все не відпускав. А потім знову товариші прийшли на допомогу, і потихеньку бідний джміль затих. Ось така сила мурашиного колективу.

Але настав і ранок від'їзду. Нас довезли до Пінеги, посадили в автобус. І тут ми зрозуміли, що зайняли грошей мало: якщо з нас візьмуть за багаж, то ми просто до Москви не дотягнемо. З божою допомогою обійшлося. П'ятигодинна дорога польовою трасі - штука марудна. Дрімаємо. Нарешті під'їжджаємо до Малим Корелу, музею під відкритим небом. Вирішуємо, що краще відразу тут вийти, ніж тягтися до Архангельська і потім знову сюди. Виходимо, пристроюємо рюкзаки і знову ж розуміємо, що хоч і дешево коштує квиток в музей, а нам це не під силу. Загалом, хто рюкзаки сторожить, хто шукає дірку в паркані, так і відвідуємо пам'ятник північній культури. Володя знімає церковці, споруди і їдемо в Архангельськ.

Там улаштовуємося на вокзалі - години чотири-п'ять ще до поїзда. На залишки грошей купуємо в дорогу хліб та інший доступний корм, варення з собою чорничного пляшка - доба проживемо в дорозі. Гуляємо містом. Подобається місто, подобається небо високе й чисте, люди зі спокійним і відкритим поглядом. Помічаю тільки таку деталь: під очима у більшості, навіть у дітей і молодих зовсім людей, явно нездорова зона - у кого тіні, у кого круги і почервоніння. В інших містах я такого не зустрічала. Може бути, це якість води? Або здалося?

Ось і посадку оголосили. Сідаємо в поїзд. Грошей немає взагалі - останні копійки циганчаті віддали, та якось і не треба. П'ємо чай, їмо чорничне варення з вівсяними пластівцями, щедро приправлене брусницею - смачно і корисно. І досита спимо. Добу проходять непомітно, от і Москва на під'їзді. У метро проходимо за кухоль брусниці, та ще й отримуємо подяку і посмішки контролера.

Ура! Ми вдома. Швидко миємося - ах, який же це кайф, гаряча вода, запашний шампунь, теплий рушник ... І в магазин за їжею. Після походів яма шлунка - звичайне явище. А завтра вже справи.