» » Як зустріти день народження у Венеції?

Як зустріти день народження у Венеції?

Ну, якщо вже пішла мова про Венеціанському карнавалі, дозвольте розповісти випадок, який стався з моєю колегою Ніною (ім'я вигадане, але Ніна - цілком реальна). Ніні пощастило потрапити до Венеції в останній день знаменитого карнавалу. Пощастило їй реально або ж «пощастило» - вирішуйте самі.

Зі своїм другом Ніна вирішила з'їздити в Італію. Час для поїздки було обрано не найвдаліше, кінець лютого, початок березня. Інтернет-розвідка доповіла точно: «Над усією Італією безхмарне небо». Ну, покладемо, що ні над усією Італією, і не зовсім безхмарне. Проте ні Ніна, ні її приятель відкладати поїздку не захотіли. На те було багато причин. Одна з них - Ніна хотіла відсвяткувати свій день народження у чарівній Італії.

З усієї чарівної Італії хлопці вибрали, так би мовити, «малий набір» - Рим, Флоренція і Венеція. Саме по цих містах була спланована поїздка. Я, як людина бувала, допомагав Ніні та її одному в цьому приємні справі. Інтернет теж старався, як міг. Саме завдяки нам двом, мені й Інтернету, були куплені заздалегідь квитки в музеї Ватикану і в галерею Уффіци, а також знято житло в Римі і у Флоренції. У Венеції же моя колега і її приятель вирішили провести один день.

Планування поїздки, покупка квитків, збори - все проходило у мене на очах. Через кілька днів я побажав Ніні щасливої дороги.

Вона повернулася через 10 днів, і від поїздки була в захваті. Що мене не здивувало. Навряд чи кого залишить байдужим Італія!

Програма поїздки була виконана і навіть перевиконана. Парочка на один день з'їздила з Флоренції в Сієну. І - ах! - Підійнялася на саму верхотуру недобудованого порталу Сієнського собору. З'їздити в Сієну їм порадив я, до моєї поради хлопці прислухалися, від чого і отримали масу додаткових вражень.

А ось у Венеції вони надійшли проти правил, які я їм рекомендував. Але Венеція в їх поїздці виявилася особливим випадком. Про якому Ніна та її приятель доповіли мені, коли ми разом зібралися біля екрану комп'ютера, щоб випити шипучого «Ламбруско» і подивитися привезені фототрофи.

Залізнична мережа в Італії працює відмінно. Тому я і радив хлопцям доїхати від Флоренції до Венеції на поїзді. Швидко і без проблем. На другий день перебування у Флоренції, вони сходили на вокзал, дізналися, яким поїздом і коли краще до Венеції добратися. Поїздів ходило багато: приблизно один поїзд у півтори години. А ще виявилося, що з Венеції ходять нічні поїзди до Риму. Це було взагалі ідеально! Погуляти до темряви по царственої Венеції, потім забратися в поїзд, а вранці прокинутися вже на під'їзді до Риму! Романтичне закінчення романтичної подорожі!

Але повітря свободи, яким переповнена чарівна Флоренція, зіграв з хлопцями поганий жарт. Як з професором Плейшнером, героєм культового радянського фільму. По телевізору повідомили про те, що намічений ними для відвідування Венеції день - останній день венеціанського карнавалу. Це не насторожило безтурботне парочку, а навпаки, викликало прилив ентузіазму. Постфактум провину за подію взяв на себе приятель Ніни. Він взагалі, як виявилося, був противником будь-якого довгострокового планування, і улюблена його приказка була: «приварити за місцем»

Приварили! Коли хлопці прийшли в касу купувати квитки до Венеції, а звідти до Риму, виявилося, що місць на римський поїзд вже немає. І на два ранніх, ранкових, поїзди до Венеції квитків теж не було. І останній поїзд з Венеції на Флоренцію йшов не так вже пізно, як хотілося б! Таким чином, час, відведений на перебування у Венеції, драматично скоротилося години на чотири.

- Підозрюю, що по Венеції ви пересувалися бігом, - сказав я.

- Якби, - зітхнув приятель Ніни.

Я радив хлопцям, приїхавши до Венеції, не втрачати час на блукання по лабіринту венеціанських вулиць, а сідати на пароплав-вапоретто і їхати прямо в центр Венеції, на площу перед собором Святого Марка. По провулках можна буде побродити по дорозі назад, до залізничного вокзалу. Однак у посадкового пірсу була така величезна черга, що приятель переконав Ніну йти пішки. «Швидше дійдемо»

Швидше не вийшло. По-перше, від вокзалу «Санта-Лючія» до площі Святого Марка вірних півтори години ходьби. А по-друге, вулиці були теж забиті юрбами туристів. У деяких місцях людська ріка ледь-ледь текла по вузьких провулках.

Втім, немає лиха без добра. Хлопці несподівано для себе потрапили в цікавий район, Нове Гетто, венеціанський єврейський квартал. Я, бував у Венеції кілька разів, але так цього кварталу і не знайшов, навіть кілька позаздрив Ніні та її приятелю.

Хоча заздрити не варто було. Шлях до центральної площі Венеції зайняв у хлопців години три, не менше.

- А найголовніше, - сказав приятель Ніни, - що я зрозумів: назад по суші повертатися не можна. Тоді на зворотний потяг ми точно встигнемо.

- Добре, що ти тримав свої сумніви при собі, - сказала Ніна. - А то б я голову втратила, і ніякого кайфу від гуляння з площі ми б з тобою не отримали.

Мабуть, карнавальна площа коштувала того, щоб добиратися сюди три години. Костюмів було багато, костюми були розкішні, костюми були оригінальні. І, звичайно, знамениті дивно різноманітні венеціанські маски тут теж були представлені в повному обсязі.

Я вирішив додати в гарячу ще кашу спогадів трохи конопляного маслечка історичних знань.

- Знаєте, чому саме у Венеції з'явилися карнавальні маски? На карнавалах традиційно належало дуріти і говорити дурниці. Все сказане тут всерйоз не приймалося. В інших містах, але не в Венеції! За дурну карнавальну жарт можна було напоротися на чию-небудь мстиву шпагу. От і доводилося приховувати обличчя під маскою. Тому на маски попит у Венеції був постійним.

Натовп на площі перед собором Святого Марка виявилася ще більш щільним людським місивом, ніж натовп на вулицях і в провулках. Хлопці рухалися в обнімку, щоб не загубитися. Ніна примудрялися фотографувати. Добре, що нинішні фотоапарати не використовують плівку, інакше їй би довелося міняти касету рази чотири, не менше. Шлях до причалу, що займає зазвичай хвилину-дві, наша парочка подолала за десять хвилин.

Чи не менше часу зайняло б стояння в черзі до каси. Однак струнка Ніна змійкою просочилася до віконця, де продавали квитки, на що виявився звідкись італійській мові прокричала: «Дуе! Санта-Лючія! »І повернулася назад, стискаючи два заповітних квитка чи не в зубах.

- Тепер я знаю, як моя бабуся штурмувала під час Громадянської війни поїзд з Павлограда до Катеринослава, - сказала Ніна, меланхолійно відсьорбнувши «Ламбруско». - У дитинстві вона мені не раз розповідала це у всіх подробицях. А я думала, що це - страшна казка.

На пароплаві друзі примостилися на кормі. Було ще досить видно, щоб Ніна сфотографувала вражаючий Великий Канал, облямований розкішними палацами. Набережні і мости були забиті юрбами. По воді дістатися до вокзалу «Санта-Лючія» вийшло швидше. Мабуть, приятель Ніни виявився прав.

- Я був як на голках, - сказав він. - Я-то на відміну від Ніни, пам'ятав час відправлення нашого поїзда, і бачив, що у нас є великий шанс запізнитися. Пароходик йшов, природно, з усіма зупинками. І на кожній зупинці я буквально Богу молився, щоб ми вирушали від причалу скоріше. Так що Великий канал залишив у мене зовсім інші враження, ніж у Ніни.

Поїзд, на який у хлопців був квиток, виявився набитий пасажирами, немов ковбаса фаршем. Тут вже згодилася пробивна потужність приятеля Ніни, який на відміну від неї був зовсім не тендітної статури. Двері із зітханням закрилися за їх спиною. Близько години Ніна та її приятель простояли в тамбурі, тісно притулившись один до одного. І до інших пасажирів теж. Саме в такому положенні брала Ніна поздоровлення зі своїм днем народження, якими раз у раз турбували її друзі і знайомі з усього світу.